Fantazi menadžer – poslednji osvrt pred početak

Ostao je još dan do početka nove sezone na ostrvu, još dan neizvesnosti, mučenja i pitanja koga ubaciti 🙂

Pokušaću nekim kratkim osvrtom na predsezonu da olakšam tu dilemu, pri tome ću se osvrnuti i na neke potencijalne transfere.

Vilijan je svakako bio u našim planovima zbog Azarove povrede, a dobre partije u predsezoni su samo još učvrstile njegovo mesto u našim timovima. Do sada je brazilac dao 4 gola i namestio jedan. Oko Vilijana nema dilema, ali zato je njegov saigrač iz ekipe Bačuaji velika misterija. Odlična predsezona za snažnog centarfora. Do sad je dao 5 golova i namestio 3. Odličan učinak! Samo prosto niko ne veruje da može da bude prvi špic pored Morate. Mada, na poslednjoj prijateljskoj Konte je počeo sa Vilijanom, Bačuaijem i Moratom u samom špicu. I dalje mislim da se on neće naigrati, ali moramo da motrimo na njega jer stvarno ima dobru predsezonu. Činjenica da je u Komjuniti Šildu nije počeo tekmu, a Morata ušao sa klupe samo dodatno komplikuje situaciju.

Vilijan-Čelsi

Komuniti Šild uneo je još veću konfuziju. Obe ekipe su očekivano igrale sa trojicom nazad. Iznenađenje to što je Kolašinac počeo meč na klupi, kao i Morata. Obojica su dovedeni kao velika pojačanja.

ARSENAL – Venger je igrao bez Sančeza (to je bilo očekivano, tek se priključio ekipi), Ozila i Remzija (obojica imaju lakše povrede, ali su neizvesni za petak i prvo kolo). Odbrana im je desetkovana,a opet je Kolašinac meč počeo sa klupe. Posle je ušao je umesto povređenog Mertezakera i postigao gol. Svi očekujemo da Kolašinac bude standardan, ali me malo zbunilo što je Oks zadržao meso na ving beku protiv Čelsija ispred Kolašinca. Tako da kad podvučem crtu kod Arsenala mi niko nije 100% siguran, pa ja krećem bez Tobdžija.

ČELSI – Plavci nemaju taj luksuz da mogu da puno menjaju, oni imaju vrlo malo igrača nekih 15-16 igrača na koje Konte može ozbiljno da računa. Tu je bilo manje više sve očekivano, možda je Bačuajiev start bio iznenađenje. Kako bilo, kod Čelsija se zna ko će igrati, ali brine činjenica da oni nemaju dovoljno igrača da izguraju LŠ i PL. Prva 3-4 kola možemo držati njihove igrače, pre svih Vilijana, Fabregasa i nekog defanzivca, ali kad počne LŠ i tekme na svaka tri dana, biće teško.

Sitijevih 3-5-2,  mogu da nam daju neke odgovore na važna pitanja. Prvo, u ovoj formaciji dobija jednu „jeftinu“ opciju u Sitijevoj defanzivi koja bi mogla biti dobra. Otamendi i Stouns, obojica 5,5. Stouns je za sada u prednosti jer je već dvaput zatresao mrežu u predsezoni. Drugo, da ova formacija nije dobra za Sanea i Sterlinga. Kad Gavrdiola igra sa ving bekovima onda tu nema mesta za Sitijeva krila. Doduše, Sane se našao u prvoj postavi protiv Vest Hema, gde je igrao upravo ving beka, ali je zato Voker bio na klupi. Kod Sitija se čini da je KDB najsigurniji i najkonstantniji, jer je zabeležio 4 asitencije u predsezoni i na svakoj tekmi je bio zapažen. Tako da je on najbolji izbor za početak sezone kod Građana.

Kevin De Brujne

Ko će predvoditi napada Svetaca?  Jedna od većih dilema je ko će biti u napadu kod Sautemptona. Sveci su odigrali tri tekme i u sve tri Ostin je bio starter, dok je Gabijadini dve počeo sa klupe. Samo su predposlednjoj  prijateljskoj obojica bili starteri. Činilo se da je Ostin siguran starter, samo što je moguće da Pelegrino krene i sa Gabijadinijem i Ostinom. E onda je usledila prijateljska protiv Sevilje, koja je u neku ruku predstavljala generalku i tu je Gabjidini bio starter (gol i asist), a Ostin je bio na klupi. Tako da Ostin koji mi je bio manje više siguran je sada jako nesiguran, sad sve ukazuje da je Gabijadini prvi izbor, a čak je i u dobroj formi. Treba reći da je protiv Sevilje starter bio i Sedrik, za kojeg se špekulisalo da možda neće biti spreman za početak sezone, ali to je sad sve palo u vodu.

Matić je napokon postao Đavo. Ovo je jedan od transfera koji su se čekali. Sad se Pogba (8) čini kao dosta bolja ocija. Pogba će sad imati znatno veću slobodu da ide u napad. Ne kažem da je sad Pogba top izbor, ali ima dosta veći potencijal. Ja idalje mislim da će Mihtarijan biti bolji. Pored dobre predsezone sve sam više ubeđen da je Miki siguran starter. Miki je u predsezoni dao 3 gola i namestio je 2, reklo bi se da je u dobroj formi. Neće samo Pogba profitirati sa dolaskom Matića. Matić će sada bar za jedno 20-30% ojačati defanzivni blok Junajteda. Matić, Pogba i Erera trojac u sredini s tim što će Matić imati isključivo defanzivne zadatke, dok Erera i Pogba idu na sve strane. Tako da ovim dolaskom i Junajtedova odbrana dobija na čvrstini i sigurnosti. Super Kup će nam dati neke odgovore, prvenstveno oko levog beka/ving beka i Mihtarijanove i Pogbine uloge u timu. Murinjo+Matić = clean sheets. Murinjo bi takođe mogao da igra sa trojicom nazad, a budući da nema Šoa, Roha, Janga kao jedine opcije na  levom beka /ving beku su Darmijan i Blind.

Super Kup, što so očekivali to smo i dobili. Jedna jača prijateljska utakmica. Međutim dobili smo neke odgovore, kao recimo da je Darmijan izgleda ispred Blinda, da Rašford nije siguran starter iako je odigrao odlično kad je ušao i potpuno je razdrmao Junajted. Da Lukaku može da zabija i kad igra loše i da je Miki zacementiran!

Iheanačo u Lesteru, ima nešto u tom momku, zna dati gol. Zato mi je zao što ga je Gvardiola tako olako prodao. Imao je odličan prosek dok je bio u Sitiju, recimo prošlu sezonu je završio sa 8 golova iz 9 startova i još je na 19 mečeva je ulazio sa klupe, na ovih 8 golova treba dodati i 2 asitencija. Statistika kaže da je svakih 77 minuta postizao gol ili imao asistenciju, što je fantastično. Jedino su Žezus i Žiru imali bolje brojke od njega prošle sezone. Sa cenom od 7m, što je 1,5m manje od Vardija, svakako ga treba držati na oku. Ovaj dečko zna fudbal!

ŠTA AKO:

…Sančez ostane u Arsenalu?

onda sve ispočetka idemo 🙂 Jer realno zadovoljni, motivisani Aleksis u Arsenalu je  možda i “must have”. Dakle, moramo sve ispočetka da sastavljamo. U tom slučajnu bi se možda mogli provući sa Lakazetom kao pokrićem iz Arsenalovog napada. Da probamo ići bez Aleksisa, ali sa Lakazetom jer tada Arsenal dobija dodatnu dimenziju u napadu i bilo bi jako poželjno da imamo nekog Tobdžiju u napadu.

…Sančez ode?

iskreno, sa gledišta fantazija ovo je ono čemu se nadam. Jer ako ostane u Arsenalu, onda nekako moram ubaciti ili njega, ili Lakazeta. U slučaju da ode sa ostrva, tu nema šta, nikom ništa. A  ako ode u Siti??? Pa ni tu ne vidim da će doći do velike pometnje. Tu najviše gube Sane/Sterling, pogotovo Sane koji je vrlo popularan i povoljan izbor. Možda čak i Aguero, jer Aleksis može da igra i u samom napadu, recimo kao Žezusov partner. A budući da je Žezus ipak Gvardiolin miljenik, pre će biti da će Aguero onda na klupu. Ovde ne gubimo puno, jer iz Sijeve ekipe već imamo problema koga izabrati, tako da tu Aleksis neće uneti neku pometnju. A potencijalne zamene za Aleksisa su svakako KDB i Žezus, na čije minute Sančez ne bi trebalo da utiče, a opet su jeftiniji. Ali zato dobijamo dosta u Arsenalu. Odlaskom Sančeza, verujem da se šansa pruža Ivobiju (5,5) pre svih. Mada, i svim ostalim veznim igračima iz Arsenala drastično skače potencijal.

aleksis-sančez

…Kutinjo ode iz Liverpula?

ostajemo bez jednog “big hitera” po odličnoj ceni, ostajemo bez jedog doktora fudbala. Ali dobijamo ubitačnije i sigurnije Manea i Salaha. Ja sam kao Kutinjovog nalsednika video Lalanu, ali se on povredio na par meseci tako da Klop ne može da računa na njega. Varijanta je da Liverpul igra sa trojicom napred Salah, Firmino, Mane, što je vrlo verovatno. Mada postoji šansa, mada mala da na mesto Kutinja uskoči Firmino, što bi značilo da recimo Oriđi bude prvi špic. Ovo je malo verovatna opcija, po meni. Salah deluje jako dobro, dao je četri gola i ako ode Kutinjo njegov potencijal samo može da raste. Isto važi i za Manea, ali on je kasnije počeo sa treninzima zbog povrede pa mu treba da ti malo više vremena. Salah i Mane se čine kao jedini izbor iz Liverpula.

Kad smo već kod Liverpula, valja spomenuti da Crveni imaju težak posao u baražu za LŠ. Igraju sa nemačkim Hofenhajmom i to nikako neće biti lak posao. S toga, se moramo zapitati da li će Liverpul igrato od starta u najjačem sastavu u PL ili će im prioritet biti ovaj dvomeč sa nemcima. Baraž za LŠ je se igra 15.08. i 23.08. Da li će Klop rotirani od samog starta???

Još jedno bitno pitanje se nameće kad su Crveni iz Liverpula u pitanju, da li je Milner i dalje na penalima ili Firmino sad dobija prednost? Protiv Baskijaca, je Firmino izveo penal iako je Milner bio na terenu. Ovo može biti vrlo važna stavka, stavka koja će Milnera izbaciti iz kruga kandidata za našu odbranu i stavka koja bi Firmina mogla da gurne u uži krug potencijalnih špiceva.

Kristijan Atsu (5), krilo Njukasla ima cenu od svega 5m, a u predsezoni se istakao sa 2 gola i 4 asistencije. Prošle sezone u Čempionšipu je bio manje više standardan u timu Svraka, zabeležio je 32 nastupa i dao je 5 golova. Pored njega, kod Njukastla se i Mitrović (5) nameće, pogotovo sad kad je Gejl doživeo lakšu povredu. Njukasl ima lak start sezone, pa su njihovi igrači vrlo populani, jedan od takvih je i Jedlin (4,5), bek koji je dosta obećava za ovu sezonu. On je doživeo lakšu povredu tako da će propustiti početak sezone. Početkom septembra se očekuje da se vrati.

Od ostalih igrača koji su pokazali dobru formu u predsezoni, ozdvojio bih:

Tom Ins (6), za Hadersfild u pripremnom periodu dao 4 gola. Hadersfild ima lagan raspored na startu sezone i ako verujete da će novajlija u ligi dobro krenuti onda je Ins izbor za vas. Pritom ga ima svega 2,1% menadžera pa je ujedno i igrač kojo pravi razliku.

Tomi Abraham (5,5), gotovo izvesno će početi sezonu kao prvi špic Svonsija. U predsezoni je dao 3 gola i sa cenom od 5,5 predstavlja super povoljnu opciju za trećeg špica.

Tom Kerol (4,5), upisao je 3 asistencije i sve ukazuje da će on biti bitan šraf u Svonsiju. Tako da mislim da je on skoro obavezan deo svake ekipe jer će nam uštedeti dosta keša, a opet dobija standardnog igrača koji može donositi relativno redovno bodove.

Benik Afobe (6) i Andre Grej (6,5) obojica su dali po 4 gola u pripremnom periodu, ali njih niko ne spominje, na njih niko ne računa je Afobe će teško dobijati ozbiljniju minutažu pored Defoa i Kinga, dok Grej je isto ovakvu, čak i bolju predsezonu imao prošle godine, a kad je počela PL, nigde ga nije bilo. Dok sam pisao ovaj tekst Grej je potpisao za Votford. Šta sada? S jedne strane jači klub sa više napadačkog potencijala, ali sa druge strane i više igrača koji mogu da mu pokupe poene. Ostavljam to na vama.

Pozdrav i upadajte u ligu biće ludilo ove sezone!

Zdrale

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on RedditShare on TumblrEmail this to someone