OSVRT NA ENGLESKE KLUBOVE U EVROPI (POLUFINALA)

Tu smo, na samom kraju sezone, i kao poslasticu imali smo finala domaćih kupova i Lige Evrope, a ostala je samo višnjica na šlagu, finale Lige Šampiona. Ovog puta ću krenuti sa Arsenalom u Ligi Evrope, jer je Liverpul definitivno zaslužio da bude ostavljen za kraj, jer je jedini engleski klub koji je i stigao do kraja.

LIGA EVROPE – POLUFINALE:

ARSENAL

Šteta. I pored dodadne doze motivacije, Tobdžije nisu uspele da slave protiv Atletika. Znalo se od početka da je ovo zapravo duel za trofej, što je Atletiko i dokazao pobedivši Marsej u finalu sa sigurnih 3:0. U prvoj utakmici na Emirejtsu, Arsenal je imao neočekivano dobru šansu da sa sjajnim rezultatom ode na revanš. Vrsaljko je dobio dva jako brza žuta kartona i već u desetom minutu je morao da napusti teren. Nakon toga nizali su se napadi Arsenala i samo je bilo pitanje kada ćemo videti prvi gol. Simeone je takođe zaradio isključenje što je bila i dodatna prednost za domaće. Ali Atletiko je izdržao do poluvremena i uspeo da se stabilizuje zahvaljujući pauzi. Prvi gol smo videli tek sredinom drugog poluvremena kada je Lakazet glavom poslao loptu iza leđa Oblaka, i tada se činilo da ćemo videti jos par komada u mreži španske ekipe. Međutim Atletiko je nastavio da igra prepoznatljivim stilom i da u sporoj i mrtvoj igri čeka svoju šansu kada protivnik spusti gard. To se i desilo kada je duga lopta bila poslata iza leđa odbrane Arsenala i Koščelni je po ko zna koji put ove sezone izgledao kao neiskusni omladinac protiv nekog protivničkog napadača, a u ovom slučaju napadač je bio Grizman i tu nema praštanja. Završilo se 1:1 i sve je još uvek bilo u igri pred revanš. U Španiji, ista priča, solidna igra obeju ekipa, ali Atletiko dolazi do gola u najboljem mogućem trenutku, u nadoknadi prvog poluvremena preko Dijega Koste. Ovo je na kraju i bio odlučujući gol jer je rezultat ostao nepromenjen. Gorak oproštaj sjajnog Vengera u sezoni bez trofeja, ali velike čestitke i veliko hvala za sve što je uradio za engleski fudbal!

LIGA ŠAMPIONA – POLUFINALE:

LIVERPUL

Ljudi, možete pričati kako je Liverpul imao laku grupu, i relativno lak put do finala, ali nemojte! Pre svega jer to nije istina, a i da jeste, koga briga. Pamtiće se ono što će se desiti u subotu!

Oko sat vremena je trebalo Redsima da na Enfildu dođu do 5 golova prednosti protiv Rome. Svi su bili šokirani osim Klopovih momaka, koji su uživali u svakom trenutku i upijali svaki detalj prelepe atmosfere. Salah, Mane, Firmino, šta drugo i očekivati? Ipak, nakon izlaska Egipćanina iz igre, Džeko i Peroti su uspeli da smanje na 5:2 i tako barem na papiru ostave Romu u igri pred revanš. Na Olimpiku 3 Liverpulova igrača se upisuju u strelce, Mane, Vajnaldum i nažalost Milner autogolom. Tada je u zbiru stajalo 7:3 i znalo se ko će u finale pre nego što smo ušli u poslednjih 45 minuta dvomeča. Ali, po ko zna koji put, ide ona stara “Liverpul ne bi bio Liverpul da ne zakomplikuje čistu situaciju i pokida živce svojim navijačima”. Tako je bilo i sada. Džeko je odmah na startu drugog poluvremena izjednačio, ali upkos tome Redsi su uspeli da bez ikakve panike nastave meč i udju u završnicu sa 3 gola prednosti. Prava drama počela je tek 5 minuta pred kraj nakon fantastičnog gola Najngolana sa nekih 20 metara. Tada je Roma dobila vetar u leđa i krenula opet da se nada čudu. U poslednjem minutu isti čovek je iz penala povisio na 4:2 i tada su, verujem, počela najduža 3 minuta ikada za sve Liverpulove navijače. Ipak, momci su uspeli da izdrže i slavlje je moglo da počne.

Nakon 11 godina ponovo ćemo gledati Liverpul u finalu Lige Šampiona, a protivnik će im biti Real Madrid, koji ima šansu da obori sopstveni rekord i osvoji ovo takmičenje treći put zaredom.

liverpul

Samo lud čovek bi otpisao Liverpul u ovom finalu. Skauzeri su gladni trofeja jer u ovoj deceniji imaju svega jedan Liga Kup i nema nikakve sumnje da će dati i više od svojih mogućnosti ne bi li se domogli najvećeg trofeja u klupskom fudbalu. Kjučni duel u Kijevu će, po mom skromnom mišljenju, biti Marselo-Salah. Bice zanimljivo videti kakve će instrukcije dobiti ovi igrači od svojih menadžera, jer je Salah poznat po tome da se ne vraća u odbranu, dok je Marselo verovatno i najofanzivniji bek na svetu. Naravno to važi i u suprotnom smeru, Marselo će morati da pazi kada kreće napred, ne bi li ostavio Egipćaninu prostora za magiju, a svi znamo da mu ne treba puno da rešava utakmice ove sezone.

Ovde, logično, neće biti rubrike o najvećim pobednicima i gubitnicima i, s obzirom na to da ćete svi gledati finale, neće biti potrebe da Vam pišem bilo šta o tome. Dakle ovo će biti poslednje izdanje za ovu sezonu. Svim Liverpulovim navijačima želim puno sreće u finalu, a ostalima hvala i bilo je zadovoljstvo pisati za Vas. Vidimo se sledeće sezone i pratimo Barnli u Evropi!

liverpul

Ilija Cvetković

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on RedditShare on TumblrEmail this to someone