OSVRT NA ENGLESKE KLUBOVE U EVROPI (ČETVRTFINALA)

Kao što i sam rekoh, ovaj put imam duplo kraći posao nego u prethodnoj rundi, a već u sledećoj ću pisati samo o Liverpulu i Arsenalu. Ali stvari ipak nisu tako crne, s obzirom na to da smo prošle sezone u ovo vreme imali samo Mančester Junajted u polufinalu Lige Evrope. Postoje sasvim realne šanse da oba trofeja završe u Engleskoj, ali isto tako je moguće i da ne gledamo nijedan klub sa ostrva u nekom od finala evropskih takmičenja. Skoro smo na kraju ovogodišnje avanture i ostaje nam samo da bodrimo  predstavnike Engleske i nadamo se najboljem.

LIGA ŠAMPIONA – ČETVRTFINALE:

LIVERPUL – MANČESTER SITI

Ovo ćemo gledati ponovo

Ne vidim neki razlog da pišem posebno o ovim ekipama pa ću ih zato upakovati u jedan specijal. Ovo je jedna vanredna situacija i ja lično, kao ljubitelj engleskog fudbala, ne volim kada se dve ekipe iz Premijer lige sretnu u evropskom takmičenju…pre finala.

Prva utakmica na Enfildu, sjajna atmosfera, Skauzeri su se baš uželeli tih posebnih emocija koje dobijete kada vaš tim igra u završnici najvećeg  svetskog takmičenja za klubove. Očekuje se pakao na terenu i veoma gusta utakmica. Ali onda Liverpul trpa tri komada u Edersonovu mrežu, preko Salaha, Oksa i Manea i ostavlja Građanima jednu ogromnu planinu zaostatka kao prepreku na putu ka polufinalu i potencijalnoj tripleti.

Siti je u pauzi izgubio i praktično dobijen meč na svom terenu od gradskog rivala, i pritisak je postao za toliko veći. Međutim brzi gol Žezusa je sigurno zabrinuo sve navijače Liverpula i uneo veliku dozu neizvesnosti u dvomeč. Siti nije uspeo da iskoristi nijednu od mnogih prilika koje su nakon toga stvorili, i Liverpul je to uspeo da iskoristi, i preko Salaha i Firmina nanese Pepovoj ekipi treći uzastopni poraz.

“Nebesko plavi” su ipak pregoreli pred sam kraj sezone, ali, složićete se, apsolutno niko ne sme da zaboravi kakvu su sezonu imali i koje su rekorde srušili. Sigurno da im nije lako, ali gledajući širu sliku, neće dugo žaliti za ovim i Pep će već krenuti da sastavlja spisak novih potencijalnih pojačanja za sledeću sezonu.

Što se Liverpula tiče, euforija je prešla sve granice normale, posebno nakon žreba u kome su izvukli Romu. Svakako je vredno pomena to da je Roma načinila najveće iznenađenje ove sezone izbacivši Barselonu nakon poraza od 4-1 u Španiji, ali treba biti realan i shvatiti da je pored Bajerna i dvostrukog uzastopnog šampiona Real Madrida, Vučica najpogodniji mogući protivnik. Teško je predvideti kako će se stvari na terenu odvijati jer ovde već nema kalkulacija. Moguće je da će Roma probati da uguši napadački trozubac Liverpula, ali bi mnogo lepša opcija za neutralce bio otvoren, napadački fudbal obeju ekipa.

LIGA EVROPE – ČETVRTFINALE:

ARSENAL

velbek-arsenal

Ganeri su u Londonu, prosto rečeno, prebili Moskovljane sa po dva gola Remzija i Lakazeta, i poneli velikih 4-1 u Rusiju. Međutim, tamo ih je dočekao CSKA koji nije bio spreman na predaju. Već na početku drugog poluvremena imali su prednost od 2-0 i bili su na samo gol od polufinala. Gol Velbeka je malo smirio strasti i obezbedio Arsenalu, u najgorem slučaju, produžetke. Onda je Remzi, svoj fantastično odigrani dvomeč, krunisao još jednim golom u poslednjem minutu utakmice i otklonio sve sumnje o tome ko ide u polufinale.

Na poslednjem stepeniku do finala, Arsenal će snagu odmeriti sa drugim glavnim favoritom, Atletikom iz Madrida. Dakle (pazite, sledi kliše) finale pre finala.

Emotivni faktor je definitivno na strani Arsenala i biće im dodatni vetar u leđa. Jeste da i Madriđanima odlazi Grizman (još jedan u nizu napadača svetske klase koji je stvoren u Atletiku), ali Tobdžije nakon 22 godine završavaju saradnju sa velikim Arsenom Vengerom. Glupo mi je i da napišem “saradnju” kada ni većina brakova ne potraje toliko dugo. Sada, kada znaju da odlazi, vreme je da i “Wenger out” grupe navijača isprate ovog gospodina kako dolikuje. Nema sumnje da će Emirejts biti pun, i da će navijači i igrači sa dužim stažom u ekipi, želeti da šefu poklone jedan trofej za rastanak.

Što se predviđanja tiče, teško je pogoditi ishod dvomeča, ali su jako velike šanse da na terenu vidimo Remzija i Lakazeta koji su sjajni u Ligi Evrope, a obojica su bili strelci i za vikend protiv Vest Hema.

NAJVEĆI POBEDNICI – LIVERPUL

Opet je Liverpul glavni akter ove rubrike, i to sasvim zasluženo. Izbacili su šampiona Engleske i ukupno gledano, bili su sjajni tokom cele sezone i ovom takmičenju.

NAJVEĆI GUBITNICI – MANČESTER SITI